Inhousetrainingen

Inhousetrainingen vinden plaats binnen de muren van de eigen school. Ze zijn op maat gemaakt, afgestemd op de praktijk en bieden docenten de kans om zich verder professioneel en persoonlijk te ontwikkelen.

Inhousetrainingen vinden plaats binnen de

muren van de eigen school. Ze zijn op maat

gemaakt, afgestemd op de praktijk en bieden

docenten de kans om zich verder professioneel

en persoonlijk te ontwikkelen.

Waarom inhousetrainingen?

Waarom kies je voor een inhousetraining? De redenen hiervoor kunnen van school tot school verschillen en hebben te maken met de wensen van de teams. Aanvragers van inhousetrainingen noemen vaak onderstaande zaken als redenen.

• Gezamenlijk met het team kennis en vaardigheden ontwikkelen
  • Door directe afstemming met het team staan de neuzen dezelfde kant op
  • Geen lange reisafstanden
  • Op maat gemaakte professionele trainingen

Voordelen van inhousetrainingen

• Flexibiliteit en aanpasbaarheid
    Onze inhousetrainingen passen zich aan, aan de specifieke behoeften en uitdagingen van de school. Door de op maat gemaakte training kunnen docenten het geleerde direct toepassen in hun werk.
  • Teamspirit en samenwerking
    Gezamenlijk deelname versterkt de teamspirit en collegialiteit. Docenten delen kennis met en en werken effectiever samen.
  • Optimaal tijd benutten en kostenbesparing
    Omdat er geen reistijd is, wordt de tijd die voor het leerproces beschikbaar is, optimaal gebruikt. Met een inhousetraining zijn er bovendien geen extra reiskosten.

Een greep uit eerder aangevraagde inhousetrainingen

We ontvangen regelmatig aanvragen uit de scholen voor inhousetrainingen. Wil je weten wat er zoal wordt aangevraagd? Hieronder een greep uit eerder aangevraagde inhousetrainingen.

• Portfolio-examinering
  • Proeve van bekwaamheid-training
  • Voeren van eindgesprekken
  • Beoordelaarstraining
  • Schoolassessor
  • Kalibreren van docenten

Aan de slag met inhousetrainingen

Hoe werkt dit?

Wil je aan de slag met inhousetrainingen? Neem dan vrijblijvend contact op met Training & Advies (trainingen@stichtingpraktijkleren.nl).
Samen bespreken we de leerbehoeften van het team en zoeken we naar de best passende training. Ook regelen wij de perfecte trainer met expertise op jouw leervraag.
Een paar weken voor de training neemt de trainer contact met je op over de laatste details voor de training.

Quote's

• Sergio (ROC Midden Nederland): "Er is veel duidelijkheid omtrent de mogelijkheden, inhoud, validatie en kalibratie. Feitelijk kwamen alle relevante onderdelen aan bod. Trainer Shirley hoort tot de toppers van Stichting Praktijkleren. Bijzonder is haar combinatie van kennis omtrent examinering en de (flexibele!) toepassing hiervan op ons. Geweldig inlevingsvermogen!"

• Mike (Scalda): "Ik ben zeer tevreden over de verdieping over de nieuwe manier van examineren (PF2). Heeft mij in laten zien hoe ik de leiderschapsportfolio vorm kan gaan geven (PF10). Bedankt voor de duidelijke uitleg voor de vragen die ik had voorafgaand van deze scholing".

• Cilia: (ROC Midden Nederland): "Vooral de praktijkvoorbeelden spraken mij aan. Dus het aanreiken van handvatten om bijvoorbeeld een portfolio gesprek te voeren. Tijdens de portfolio gesprekken en de eindgesprekken met betrekking tot de stage. Er werd meteen op vragen ingespeeld door de trainer. Het programma werd daardoor aangepast aan onze wensen".

Interesse in een inhousetraining?

Je bent nooit uitgeleerd.

Benieuwd naar hoe jouw team zich verder kan ontwikkelen met een op maat gemaakte inhousetraining? Aarzel niet om contact met ons op te nemen via de button.

We helpen je graag!