Stichting Praktijkleren header image

Bij ons werken

Bij Stichting Praktijkleren werken we samen aan sterk onderwijs voor het mbo.

Bij Stichting Praktijkleren werken

we samen aan sterk onderwijs voor

het mbo.

Enthousiaste collega's

Dagelijkse werken 115 enthousiaste collega's aan onze missie.

Opgericht in 2006

In 2006 zijn wij opgericht door 7 roc's. Wij zijn dus 'van' de roc's.

Onze kernwaarden

Vakkundig

Al onze collega’s verstaan hun vak. Daarbij komt het overgrote deel van onze collega’s zelf uit de beroepspraktijk. Op die manier combineren we expertise met de juiste praktijkervaring en dat zorgt ervoor dat we onze beloftes waar kunnen maken.

Verbindend

We zoeken bewust de verbinding met de docenten en teamleiders van de scholen en het bedrijfsleven. Zo blijven we op de hoogte van de behoeften en ontwikkelingen. Daarnaast gebruiken we deze kennis om de scholen onderling te verbinden met het bedrijfsleven.

Gepassioneerd

Samen met de scholen werken we gepassioneerd aan één gezamenlijke missie: het aanbieden van uitdagend, betaalbaar en toegankelijk beroepsonderwijs. Daarmee stimuleren we een goede doorstroom van studenten naar de beroepspraktijk.

Ontzorgen

Wij dragen zorg voor onze interne en externe partners. Dit vertaalt zich in prima arbeidsvoorwaarden en een informele werksfeer. Maar we zien deze kernwaarde ook terug in onze werkwijze met onze samenwerkingspartners en studenten. Neem jij graag de zorg voor iemand uit handen? Dan pas jij bij ons.

Collega's aan het woord

Arianne Schekkerman

Projectleider Innovatie

Ik bof! Ik werk bij een organisatie waar je met je werk verschil kunt maken: in een team maken we mooie, leuke, afwisselende en handige materialen voor de studenten en docenten in het mbo-onderwijs. De contacten met die scholen maken het werk afwisselend en inspirerend. Verder is Stichting Praktijkleren een hele sociale en gezellige werkgever waar eigen inbreng wordt gewaardeerd en eigenheid de ruimte krijgt.

Inge Lauret

Relatiemanager ICT

Werken voor SPL geeft energie. Waarom? Het is een organisatie die voortdurend in beweging is en waar we samen met fijne en betrokken collega's hard werken om producten en diensten te ontwikkelen voor het mbo. De steedse nauwere samenwerking met onze collega's op de roc's in het hele land, vind ik persoonlijk erg waardevol. Ik zou SPL het liefst een 10 geven, maar ik geef een 8 omdat dat ruimte biedt voor verbetering!

Stefan Klutz

Projectcoördinator

Als projectcoördinator digitalisering examens ben ik veel in contact met docenten en examenbureaus. Het verschil maken en een bijdrage leveren aan de kwaliteit van het Middelbaar Beroepsonderwijs geeft mij veel voldoening. Binnen Stichting Praktijkleren krijg ik alle ruimte om mee te denken en mijzelf te blijven ontwikkelen. Werken voor SPL zou ik in één woord omschrijven als uitdagend.

Arbeidsvoorwaarden

Bij Stichting Praktijkleren zijn de arbeidsvoorwaarden gewoon goed geregeld. Zo hebben we een goede pensioenregeling bij pensioenfonds ABP, 8% vakantietoeslag en een eindejaarsuitkering van 8,33%. Daarnaast krijg je bij een volledige werkweek van 37 uur, 30 vakantiedagen.

Wij hebben onze arbeidsafspraken vastgelegd in de Arbeidsvoorwaardenregeling (AVR). In deze regeling vind je onder andere de reiskostenregeling en een thuiswerk/onkostenvergoeding.