Hoe werken wij samen met het vmbo?

Stichting Praktijkleren maakt praktijkgerichte leermiddelen voor de Zakelijke dienstverlening, ICT en Commercie van het mbo. De vmbo-scholen en de roc's hebben ons gevraagd om te helpen de aansluiting vmbo-mbo in de economische sector te verbeteren. Daarom hebben we samen met vmbo-docenten praktijkgericht lesmateriaal ontwikkeld voor drie modulen van het profiel Economie en ondernemen: Administratie, Logistiek en Secretarieel. Geen theoretische methodes, maar materiaal waarbij leerlingen leren door te doen.

Voorbeelden van opdrachten in AmeRijck

Voorbeelden van opdrachten in AmeRijck voor de profielen Administratie, Secretarieel en Logistiek. Klik op het plaatje voor een groter voorbeeld.

Kosten Amerijck

Wilt u uw leerlingen ook met AmeRijck laten werken? Of bent u benieuwd naar de mogelijkheden? De kosten voor aanschaf bedragen 10 euro per module per leerling, 3 modulen samen kosten 25 euro per leerling. U kunt ook een tijdelijk kosteloos proefaccount aanvragen. Neem voor de mogelijkheden contact op met Hugo Hoogenboom, accountmanager of Wijnand Kieft, opleidingscoördinator Doorlopende leerlijnen, beiden te bereiken via vmbo@stichtingpraktijkleren.nl of 033 470 99 30.

Meer informatie

Voor meer informatie over onze vmbo-leermiddelen, de mogelijkheid om ze te bekijken, regiomiddagen en andere vragen kunt u terecht bij Hugo Hoogenboom, accountmanager of Wijnand Kieft, opleidingscoördinator Doorlopende leerlijnen, beiden te bereiken via vmbo@stichtingpraktijkleren.nl of 033 470 99 30.

Of bekijk onze vernieuwde folder:
Aan de slag met AmeRijck

Bekijk onze films

Bekijk de Teaser vmbo voor een kort introductiefilmpje over ons vmbo-materiaal.
Meer weten over Praktijkleren? Bekijk de Film over Praktijkleren.

Poster doorlopende leerlijnen

Om u voor te bereiden op de aansluiting van vmbo-mbo hebben we een poster ontwikkeld waarop de doorlopende leerlijnen van het profiel Economie en ondernemen naar mbo-opleidingen is weergegeven. Deze vindt u hier.