Opleiding Online fundamentals, gehele opleiding

Wilt u up-to-date kennis van Online marketing en communicatie? Of heeft u de opleiding Online marketing A al gevolgd en wilt u zich op een vergelijkbare manier verder verdiepen in Online communicatie? Of heeft u er behoefte aan uw kennis weer op peil te brengen?
Als docent krijgt u de unieke mogelijkheid, tegen een scherp tarief, (onderdelen van) de opleiding Online fundamentals via Stichting Praktijkleren te volgen. U kunt ervoor kiezen de gehele opleiding te volgen of u kiest ervoor om u in te schrijven voor een of meerdere onderwerpen.

Over de opleiding
De online wereld ontwikkelt zich constant, waardoor steeds nieuwe middelen en specialismen ontstaan. Deze opleiding biedt de deelnemers een overzicht aan van de volledige context van online vraagstukken. Vraagstukken waar ook uw studenten mee te maken zullen krijgen.

De opleiding is uit onderstaande bijeenkomsten opgebouwd

Online basics (dagdeel)
In deze bijeenkomst worden een aantal essentiële online zaken als cookies, Google Analytics, conversie-attributie en mobile friendliness behandeld.

User experience (2 dagdelen)
Bij klantbeleving gaat het altijd om mensen. U leert de basis van User experience (UX) en kijkt naar de gebruiksvriendelijkheid van websites.

Google Analytics 1 (dagdeel)
Google Analytics is wereldwijd de meeste gebruikte webanalyse tool. U maakt kennis met de belangrijkste functies van Google Analytics.

Content (dagdeel)
Met contentmarketing geeft u inhoud aan al uw online kanalen. U leert hoe u tot een uitgekiende contentstrategie komt. De docent De docent laat voorbeelden zien van goede contentstrategie en staat stil bij veelgemaakte fouten.

Google Analytics 2 (dagdeel)
Hier worden o.a. rapporten, dashboards, segmenten, filters, doelen en legio andere mogelijkheden van Google Analytics behandeld.

Search engine Optimization (SEO) (2 dagdelen)
SEO is een cruciaal onderdeel in het takenpakket van een online professional. Hoe werkt een zoekmachine? Wat heeft deze zoekmachine nodig om uw website en content op te nemen?
De drie SEO-pilaren content, techniek en autoriteit worden uitvoerig behandeld.

Search Engine Advertising (SEA)(2 dagdelen)
Hoe zorgt een bedrijf er voor dat alleen de juiste mensen advertenties zien, dat deze mensen op de advertentie klikken en hoe zij geholpen worden met het behalen van het gemeenschappelijke doel.

E-mailmarketing (2 dagdelen)
E-mailmarketing is nog steeds een fundamenteel bouwblok binnen online marketing.

Sociale media en advertising (2 dagdelen)
Centraal staan de verschillende strategische scenario’s waarin de inzet van social media interessant is. Wanneer is social advertising interessant?

Online advertising (dagdeel)
Centraal staan de belangrijkste terminologie en mogelijkheden van online advertising. Ook komt het navigeren in dit omvangrijke ecosysteem aan bod.

Affiliate marketing (dagdeel)
Het idee achter affiliate marketing is simpel: het is een samenwerkingsverband tussen twee partijen waarbij de ene partij de andere promoot op commissiebasis. 
Daarbij gaat het er vooral om een netwerk te creëren van promotors; hoe lopen de lijntjes in de affiliate wereld en hoe bouw je gedegen relaties op?

Conversieoptimalisatie (2 dagdelen)
Hoe kun je verbeterpunten formuleren voor de website?

Per onderwerp wordt er naast theorie ook een praktijkcasus aan u voorgelegd die u helpt de theorie te vertalen naar de praktijk. Deze casus kan, met enige aanpassingen, ook in de lessen aan uw studenten gebruikt worden.

Een bijeenkomst gaat door bij tenminste 8 deelnemers.

Locatie

Stichting Praktijkleren
Disketteweg 11
3821 AR Amersfoort

Contact

Inhoudelijke vragen over de training kunt u stellen aan de opleidingscoördinator: Erik Merkus, e.merkus@stichtingpraktijkleren.nl.

Informatie over maatwerk, trainingen voor leermiddelen die niet in het overzicht staan of andere dienstverlening m.b.t. Training & Advies: Marijke Kanters, coördinator T&A, 06-53 74 91 88 of m.kanters@stichtingpraktijkleren.nl.

Organisatie van de training: Angela Koppejan, medewerker T&A, trainingen@stichtingpraktijkleren.nl, tel. 033 470 99 38. Dit geldt ook wanneer u deze training als een inhousetraining (op uw roc) of regiotraining (in uw regio) wilt (laten) volgen.

Kosten

Per bijeenkomst brengen we € 175,- in rekening bij een bijeenkomst van een dagdeel en € 350,- (inclusief lunch) bij een bijeenkomst van een dag.

Tijd

wisselt - wisselt

Aanmelden

Datum op aanvraag. Aanvragen