Goed nieuws: maak gebruik van voordelige keuzedeelexamens voor studenten!

Dankzij de samenwerking tussen Consortium Beroepsonderwijs en Stichting Praktijkleren is het nu mogelijk om tegen een gereduceerd tarief gebruik te maken van elkaars keuzedeelexamens. De studenten kunnen hierdoor kiezen uit een breed scala van keuzedeelexamens.

Abonnement keuzedeelexamens
Om hier gebruik van te maken, is het abonnement keuzedeelexamens in het leven geroepen. Na ondertekening biedt het abonnement scholen de mogelijkheid om maximaal vijf keuzedeelexamens per student per schooljaar af te nemen tegen een geringe vergoeding van slechts € 25,- per student. Dit bedrag maakt het voor jou als docent en voor de school aantrekkelijk om je studenten te voorzien van een gevarieerd aanbod aan keuzedelen.

Welke keuzedeelexamens zijn beschikbaar?
Alle beschikbare keuzedelen van het Consortium Beroepsonderwijs en Stichting Praktijkleren zijn overzichtelijk te vinden op de website van Kennispunt MBO Onderwijs en Examinering. Daarnaast zijn de keuzedeelexamens van het Consortium Beroepsonderwijs te raadplegen in hun productcatalogus, terwijl die van Stichting Praktijkleren op hun specifieke keuzedeelpagina te vinden zijn.

Hoe vraag ik een abonnement keuzedeelexamens aan?
Voor het aanvragen van het abonnement keuzedeelexamens neem je eenvoudig contact op met icthelpdesk@consortiumbo.nl voor het Consortium Beroepsonderwijs en met helpdesk@stichtingpraktijkleren.nl voor Stichting Praktijkleren. Vergeet niet aan te geven om welke keuzedeelexamens het gaat.

Hoe krijg ik de keuzedeelexamens in mijn bezit?
Na ondertekening van het abonnement kunnen de keuzedeelexamens worden besteld. De procedures verschillen per stichting: Consortium Beroepsonderwijs vraagt een lijst met studentennamen, terwijl Stichting Praktijkleren een meer uitgebreide aanvraagprocedure heeft met toegang tot een digitale toetsomgeving en een geheimhoudingsverklaring.

Waar kan ik terecht met inhoudelijke vragen over een keuzedeelexamen?
Voor inhoudelijke vragen over keuzedeelexamens kun je contact opnemen met examinering@consortiumbo.nl voor het Consortium Beroepsonderwijs en met examinering@stichtingpraktijkleren.nl voor Stichting Praktijkleren.

Tot slot
We zijn er trots op dat wij samen het abonnement keuzedeelexamens aanbieden tegen een gereduceerd tarief! Neem snel contact met ons op via de helpdesken om van het abonnement gebruik te maken, ook voor al je overige vragen kun je contact met ons opnemen.