27 september: FEnEX online bijeenkomst ontwikkelingsgerichte rubrics

In samenwerking met Roc van Amsterdam organiseren wij een online Fieldlab op dinsdag 27 september van 14.00 tot 16.30 uur.

Veel scholen zijn bezig met het werken met (kwalificerende) portfolio’s. Steeds vaker komt ook de vraag hoe je een portfolio formatief, ontwikkelingsgericht in kunt zetten. Rubrics worden regelmatig gebruikt als instrument om ontwikkeling bij te houden in een portfolio. In dit Fieldlab gaan we onderzoeken waar een goede ontwikkelingsgerichte rubric aan voldoet. Hoe kun je er in een portfolio mee werken? Welke verschillende rubrics zijn er? Daniel Bakker van ROC van Amsterdam vertelt over hun zoektocht naar ontwikkelingsgericht werken en hoe zij rubrics hiervoor inzetten. Hoe is dat proces verlopen en wat zijn de lessons learned? Uiteraard gaan we ook zelf aan de slag, zodat je ervaring opdoet met het ontwikkelen van en werken met rubrics.

Meer informatie over Fieldlab FEnEX en de thema bijeenkomsten van dit schooljaar vind je hier. Daar kan je je ook aanmelden voor bovenstaande bijeenkomst.