Examencommissieleden samen in gesprek over examineren nu én in de toekomst

Op uitnodiging van ESS en Stichting Praktijkleren gingen examencommissieleden uit heel Nederland 11 mei samen in gesprek over examinering in een veranderend examenlandschap.

Ilse Hofman, beleidsadviseur van het kennispunt MBO Onderwijs en Examinering van de MBO Raad verzorgde een introductie over het inspectiekader en de ruimte voor anders verantwoorden van het diplomabesluit.

Daarna volgden er geanimeerde, inspirerende breakout-sessies over het borgen van de diplomabeslissing, waardering van bewijsstukken, visie en draagvlak in onderwijsteams en de rol van examenleveranciers.
Je kunt je examenleverancier het best vanaf de start betrekken bij het (anders) inrichten van je examinering, zo benut je de expertise van de leveranciers en de praktijk optimaal.

We zijn nog lang niet uitgepraat.

Ben je ook benieuwd hoe je jouw rol als examencommissielid kunt invullen of versterken? Wissel je graag ervaringen uit met examencommissieleden van andere scholen? We ontmoeten je graag op een volgende bijeenkomst!
Neem voor meer informatie contact op via fenex@stichtingpraktijkleren.nl