Update over ontwikkeling nieuwe leermiddelen Business Services

Het schooljaar is weer van start gegaan! Tijd om lekker aan de slag te gaan met het ontwikkelen van nieuwe modules. Alhoewel, we hebben tijdens de zomervakantie natuurlijk ook niet stilgezeten. Een korte terug- en vooruitblik…

Tijdens de zomer

Deze zomer hebben we hard gewerkt om zoveel mogelijk modules van Business Services Profiel 2 te publiceren. Alle modules van P2, werkproces 4, Marketing en Communicatiewerkzaamheden staan al helemaal klaar voor gebruik. Neem snel een kijkje op onze startpagina, achter de login. En we zijn best trots op de mooie, diverse opdrachten die onze ontwikkelaars met veel zorg hebben ontworpen.

Ook hebben wij de afgelopen maanden ons verder verdiept over verschillende functionaliteiten, werkvormen, video’s en bestandmogelijkheden en hoe wij deze kunnen integreren in onze leermiddelen. Waarom? We zijn continue bezig met het zorgen dat onze leermiddelen goed samengaan en aansluiten op de dynamische en flexibele leeromgeving in de scholen, en bij de belevingswereld van de studenten.

Onze focus dit schooljaar

Het komende schooljaar staat in het teken van het compleet maken van de modules voor P2. Daarnaast storten we ons op het ontwikkelen van modules voor de profielen 3 t/m 6. Maar niet alle modules voor deze profielen laten nog op zich wachten! Er zijn nu al een aantal modules voor P3 t/m 6 gepubliceerd. Op onze startpagina Business Services, achter de login, vind je niet alleen onze leermiddelen maar kun je onder Leermiddelen Profielen per profieldeel ook precies zien welke modules al gepubliceerd zijn en welke nog in ontwikkeling zijn (i.o.).

Voor de modules nog in ontwikkeling is het onze prioriteit om in contact te zijn met jullie. Tijdens de analyse- en ontwerpfase van modules is het cruciaal om met elkaar in gesprek te gaan over de precieze invulling van de betreffende module. Wat is wel of juist niet relevant voor dit onderwerp? Wat ontbreekt in ons ontwerp dat volgens jullie essentieel is voor het werkveld? Natuurlijk hebben wijzelf expertise in huis, maar zoals we de studenten ook meegeven: zonder feedback en reflectie is het resultaat nooit optimaal.

Daarom willen we er ook dit schooljaar weer voor zorgen dat we veelvuldig met elkaar in gesprek zijn. Dit doen we natuurlijk door de schoolbezoeken van onze relatiemanagers maar we hopen elkaar ook in de praktijk tegen te komen, bijv tijdens één van de themabijeenkomsten of interpretatiesessies die wij als Stichting Praktijkleren dit schooljaar organiseren. Onze agenda vind je op de website maar je krijgt ook per e-mail hierover communicatie.

En heb je feedback? Schroom niet om dat aan ons door te geven. In onze leermiddelen zit daarvoor een feedbackknop. Want alleen met behulp van jullie feedback kunnen wij goede nieuwe leermiddelen ontwikkelen en bestaande leermiddelen verbeteren.

Ben je geïnteresseerd om mee te denken of te testen? Of heb je een ervaring die je wilt delen? Laat van je horen! Stuur ons een e-mail. Wij kijken ernaar uit om over jullie ervaringen met de nieuwe modules te lezen/horen.

Eva Verlaar, Kernontwikkelaar Leermiddelen