Update VeVa Algemeen

Een drukke periode

De afgelopen periode waren zowel voor de roc’s als Stichting Praktijkleren een zeer drukke periode. Met de komst van een nieuwe Kernontwikkelaar en Kernconstructeur draaien we weer op volle toeren!

Ervaringen Praktijkexamens 5,7&9

Er is een (digitale) ronde gedaan langs een groot aantal scholen om de ervaringen omtrent praktijkexamens 5,7 & 9 te inventariseren. Hier kwamen onderwerpen zoals inhoud en vorm, maar ook haalbaarheid en uitvoerbaarheid ter sprake. Deze ervaringen worden gebundeld. We gaan hier met een werkgroep mee aan de slag. Jullie ontvangen binnenkort een vraag of jullie school deelneemt aan deze werkgroep.

SEPPO

Misschien hebben jullie het al gehoord via onze extra berichtgeving. We zijn aan de slag gegaan met gamification: spelenderwijs leren, passend bij de behoefte van de VeVa student. De afgelopen tijd hebben wij gewerkt aan een nieuwe VeVa game; The Outdoor Hunt. In deze game gaan de studenten in de buitenlucht aan de slag met onderwerpen zoals; ZHKH, CBRN, AAW enzovoorts.

Wil je ook aan de slag met onze outdoorgame of meer informatie? Meld je direct aan! We vertellen je er graag alles over.

Meld je aan

Beoordelingsboekjes

Sinds een aantal weken hebben we binnen onze exameninstrumenten ook de beoordelingsboekjes opgenomen zoals in de vorige nieuwsflits aangegeven. Hier is nu ook praktijkexamen 3 (Op de base) aan toegevoegd. De beoordelingsboekjes zijn een bundeling van de beoordelingsformulieren in een meer handzaam format.