Korte impressie bezoek aan Den Helder

Maandag 11 april heeft een delegatie van Stichting Praktijkleren een bezoek gebracht aan Den Helder. Onder de leiding van Ben (Defensie) en Job (ROC Kop van Noord-Holland) hebben we een heel goed beeld gekregen van de praktijkuitvoering van de VeVa Maritieme opleiding en... we zijn onder de indruk. Allereerst was er een rondleiding door de school en een lesbezoek. Vervolgens gingen we in de auto naar de bpv-locatie, waar de studenten een week per maand verblijven.

Uiteraard hebben we de haven bezocht waar een goed uitgeruste simulator staat van een schip waar de studenten naar hartenlust kunnen oefenen. Ook hebben we gezien waar de praktijkexamens worden afgenomen. Met het enthousiaste verhaal van Ben erbij over het hoe en waarom, was het niet moeilijk om ons een goede voorstelling van het gebeuren te maken. 's Middags hebben we een de nieuw te ontwikkelen/aan te passen producten van Stichting Praktijkleren doorgenomen en feedback daarop meegenomen. Met de afspraak dat we elkaar in ieder geval eens in het half jaar live spreken over de Marine, namen we afscheid van elkaar. Het was een hele goede, zinvolle dag!