24 november; wil je meer weten over ontwikkelingsgerichte rubrics?

Is je school zich al aan het voorbereiden op de nieuwe opleidingen op basis van het nieuwe kwalificatiedossier Commercie? Meld je dan aan voor deze trainingsmiddag.

Op 24 november kom je alles te weten over de verschillende vormen van praktijkexamens en hoe deze te verwerken in je examenplan..

De volgende onderwerpen komen aan bod:

• Visie en uitgangspunten examineren van Stichting Praktijkleren
  • De uitgangspunten van de vier praktijkexamens
  • Examenportfolio
  • Examenproject (zowel de contextvrije als de contextrijke)
  • Proeve van bekwaamheid
  • Organiseren en afname van deze praktijkexamens
  • Beoordelingsmethode en bijbehorende formulieren van deze praktijkexamens
  • FEnEX

Thema’s als gepersonaliseerd leren, flexibel examineren, meer praktijkgericht onderwijs en formatief handelen spelen een grote rol. Scholen zijn volop in beweging. Vanuit Stichting Praktijkleren willen we nauw betrokken zijn bij deze bewegingen en ervoor zorgen dat onze dienstverlening blijft aansluiten bij de behoefte van de scholen; nu en in de toekomst. We doen dit onder andere samen met 17 partner scholen in het project FEnEX: formatief evalueren en examineren. Binnen FEnEX worden gedurende het jaar Fieldlabs georganiseerd vanuit inhoudelijke thema’s.

Tijdens deze bijeenkomst delen we met jullie de opbrengsten van onze meest recente Fieldlabs over:

• Ontwikkelingsgerichte rubrics

We zien steeds meer scholen werken met een (kwalificerende) portfolio. Rubrics kunnen hierbij een waardevol meetinstrument zijn om de ontwikkeling van een student te volgen en te komen tot een diplomabeslissing. We gaan in op welke rubrics er zijn en waar een goede rubric aan voldoet.

• Formatief handelen

Wat is formatief evalueren/handelen? Waarom zou je als school formatief gaan toetsen? Hoe zet je dat in je lessen? We vertellen je ook graag welke stappen je morgen al kan zetten op dit vlak.

Wil je je aanmelden?

Meer informatie en aanmelding kan via deze link!